Πληροφορίες Έργου

  • Κατηγορία: Χρηματοδοτούμενο Έργο
  • Φορέας Χρηματοδότησης: ΓΓΕΤ
  • Έναρξη Έργου: 2022-06-01
  • Στάδιο Υλοποίησης: Σε εξέλιξη
  • URL Έργου: https://amsa.com.gr/

Αυτόνομοι πολυλειτουργικοί αισθητήρες κόπωσης μεταλλικών Ναυτικών Κατασκευών

Συνοπτική Περιγραφή

Η βιομηχανία μεταφορά εμπορευμάτων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις λόγω της απουσίας ενός αξιόπιστου και οικονομικά αποδοτικού συστήματος για την μέτρηση της καταπόνησης σε μεταλλικές δομές. Οι παραδοσιακές μέθοδοι ελέγχου συχνά είναι επεμβατικές, χρονοβόρες και κοστοβόρες. Οι περιορισμοί αυτοί καθιστούν σχεδόν αδύνατη την παρακολούθηση της δομικής ακεραιότητας σε πραγματικό χρόνο. Ως αποτέλεσμα, μη ανιχνεύσιμες συγκεντρώσεις καταπόνησης και αδυναμίες σε μεταλλικά εξαρτήματα παρουσιάζουν δυνητικούς κινδύνους ασφάλειας και μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές οικονομικές απώλειες. 

Στόχος του ερευνητικού έργου AMSA είναι η σχεδίαση, ανάπτυξη, πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση ενός καινοτόμου, αξιόπιστου, χαμηλού κόστους, φορητού και ενεργειακά αυτόνομου συστήματος μέτρησης της καταπόνησης και του φόρτου μεταλλικών κατασκευών, το οποίο θα μπορεί να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει σε δυσπρόσιτα σημεία πλοίων ή αντίστοιχων συστημάτων μεταφοράς φορτίων. Η συσκευή θα αντλεί ενέργεια από τις κινήσεις του πλοίου και θα μεταδίδει ασύρματα μετρήσεις σχετικές με την καταπόνηση και την παραμόρφωση στο σημείο ελέγχου. 

Για το σκοπό αυτό, θα αξιολογηθεί μια καινοτόμος μέθοδος αξιολόγησης της δομικής ακεραιότητας μεταλλικών ελασμάτων μέσω ανέπαφης ανάλυσης τάσεων και εκτίμησης της καταπόνησης μέσω μαγνητικής διέγερσης (STEHEMON). Ταυτόχρονα, θα σχεδιαστούν και θα αναπτυχθούν όλα τα απαραίτητα υποσυστήματα του υλισμικού για την δημιουργία ενός πρωτότυπου συστήματος κατάλληλου για αξιολόγηση σε πραγματικές συνθήκες. 

Το σύστημα θα είναι εγκατεστημένο μόνιμα στο σημείο ελέγχου και θα λειτουργεί αέναα. Οι μετρήσεις  θα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο για να εκτιμάται άμεσα η καταπόνηση καθώς και η συνολική κόπωση των ελασμάτων δίνοντας άμεση προειδοποίηση για πιθανή επερχόμενη δομική αποτυχία. Παράλληλα, τα δεδομένα θα συλλέγονται σε μια πλατφόρμα επεξεργασίας, όπου, χρησιμοποιώντας τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, θα εξάγονται πληροφορίες σχετικά με το φορτίο που φέρει το έλασμα, τη συνολική καταπόνηση του στοιχείου και θα αποστέλλονται αναφορές και ειδοποιήσεις σχετικά με τις λειτουργικές αποκλίσεις και την προληπτική συντήρηση των στοιχείων.